The first sewing project for the new house

The first sewing project for the new house: sweater pillowcase

So, not a big project I know but, nice and simple as we love: recycle your lovely old sweater in a super soft, super cool pillowcase.

When you move from a house to another, or when you clean your wardrobe for the new season, if you are like me (I simply cannot throw anything away..) you would found a lot of old cloths you are not wearing. This is the photo- story of of one of that cloths: my husband white sweater. A lovely cotton sweater that he never used. So, time for a change!

 +++ ITA Version +++

Il primo progetto di cucito per la nuova casa, niente di complicato, anzi, uno di quei progetti da pomeriggio che prendono poco tempo ma danno grande soddisfazione, come trasformare un vecchio maglione in un cuscino originale e molto decorativo.

Durante i traslochi, o anche solo durante il cambio dell’armadio se siete come me (geneticamente incapace di gettare alcunché..) vi capiterà di trovare enormi quantità di cose che non mettete ma che non riuscite a buttare via. Questa è la foto storia del maglione di cotone di mio marito (..un bel maglione che non ricordo di avergli mai visto addosso) e del come è diventato un comodissimo cuscino 🙂

fragulina-cuscino-maglione-howto

Feel free to leave a Reply if you like

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.