If you like classic cars, vintage motorcycles, bicycles, but also musical instruments, typewriters, toys, to spend a day out of the ordinary discovering the history of places, objects, and people, well, if you like this stuff as I do you will love Nicolis Museum in Villafranca di Verona.







It’s a magical place, I think it’s impossible not to find something that will leave you speechless, something you probably didn’t know existed. Whether it’s the attention to detail in a car’s interior, or some unusual external detail, a lovely “Isetta” or some racing cars.

There are countless reasons to visit the museum. The staff is knowledgeable, helpful, and friendly. If you have the opportunity, take a guided tour; it’s absolutely worth it!
If, like us, you’re a fan of the genre, go there with your vintage vehicles and maybe even themed clothes.

If you’re a lover of “the past” and want to combine your museum visit with a themed event, I recommend participating in “Viaggio nel tempo” (Journey through Time) a day dedicated to “time gone by,” held every September at Sigurtà Garden Park. I will write about our experience in a next post 😊
+++ Ita Version +++
Se vi piacciono le auto, le auto storiche, le moto storiche, biciclette, ma anche strumenti musicali, macchine da scrivere, giocattoli.. Se volete passare una giornata diversa dal solito scoprendo la storia di luoghi, oggetti e persone bhe non potete non andare a visitare il Museo Nicolis di Villafranca di Verona.








È un posto magico, credo sia impossibile non trovare qualcosa che vi lasci a bocca aperta, qualcosa che probabilmente non pensavate esistesse. Che sia la cura per gli interni di un’automobile, o qualche dettaglio insolito,

che sia una delle prime auto elettriche al mondo o la strepitosa Isetta (dove potreste avere la fortuna di farvi fare una foto)…

.. i motivi per andare a vedere il museo sono innumerevoli. Il personale è preparato, disponibile, gentile. Se avete la possibilità fate una visita guidata, ne vale assolutamente la pena!
Se poi come noi siete amanti del genere, andateci con i vostri mezzi storici e magari anche vestiti a tema.

Se siete amanti del passato e volete legare la visita al museo ad un evento “a tema” vi consiglio di partecipare a “Viaggio nel tempo” una giornata dedicata al “tempo che fu” che si tiene ogni anno a settembre al Parco Giardino Sigurtà. Vi racconterò la nostra esperienza in un prossimo post.
